3/21/15

A day with my Nike+ Fuelband

Hi Munchies! Een maandje geleden heb ik de Nike Fuelband+ gekocht en ik had toen eigenlijk geen idee hoe het precies werkte maar ik wilde het wel graag hebben! Beetje raar hè? Ik heb het nu een maandje en ik ben er erg blij mee! Het motiveert mij om meer te gaan bewegen. Dat komt omdat ik best wel competitief ben en bij de nike fuelband moet je een doel instellen die je elke dag moet behalen. Ik heb dus 2200 Nikefuel als doel gezet en ik beweeg nu ook wat meer zodat ik mijn doel makkelijk kan behalen. Je kan ook een soort van medaille winnen als je je doel hebt verdubbeld. En natuurlijk, omdat ik competitief ben, wil ik al die medailles winnen. Het is nog een beetje vaag voor mij waar de NikeFuel voor staat. Er zijn een aantal dingen die worden bijgehouden voor je en dat zijn: NikeFuel, Hours Won, Calories en Steps. Hours Won is hoeveel uur je in totaal hebt bewogen, Calories is hoeveel calorieën je verbrand hebt en steps is hoeveel stappen je hebt gezet. Volgens mij is de NikeFuel gewoon alle bewegingen die je doet, lopen, rennen, tanden poetsen etc. Je kan ook "Sessions" instellen. Dit gebruik je als je bijvoorbeeld een half uur gaat hardlopen. Je zet via de Nike Fuelband app dat je gaat hardlopen en dan druk je op start. Als je klaar bent, beëindig je die sessie en dan is er te zien hoeveel NikeFuel erbij is tijdens die sessie. Zo weet je bijvoorbeeld hoeveel calorieën je hebt verbruikt tijdens dat half uurtje rennen. Ik wil ook laten zien hoe een dagje eruit ziet bij mij en hoeveel NikeFuel ik uiteindelijk heb bereikt. Ik heb foto's gemaakt van mijn Nike Fuelband+ van een aantal momenten op de dag. 



Ik ben net wakker en ik zie dat er al 9 nikefuel er op staat maar dat kwam omdat ik rond half 1 sliep. Dus dat is nog van gister! De teller gaat wanneer de nieuwe dag begint, om 00:00 dus.



Ik ga nu de deur uit maar wat ik tot nu toe heb gedaan is: gedoucht (ik douche niet met de fuelband om), omgekleed, gegeten en mijn tas ingepakt. Het was veel heen en weer lopen vandaar de 344 nikefuel.


Ik ging naar de sportschool dus ik heb een stuk gelopen en ik zat een kwartier in de tram. Er is niet veel fuel bij gekomen omdat ik vooral in de tram zat.


Ik was hierna al klaar met fitnessen. Ik heb geen cardio gedaan maar ik heb wel mijn benen, armen en buik getraind. Volgens mij komt er geen fuel bij als ik mijn benen train, omdat ik mijn armen niet gebruik (bijvoorbeeld bij de Leg Press). Na het sporten ben ik nog eten gaan halen bij de Subway, dat was een kwartiertje lopen en daarna de metro gepakt naar het station. De foto was gemaakt toen ik aan het wachten was op de metro.


Op deze foto was ik al op school. Ik had de trein gepakt en gelopen naar school. Zo te zien is er ook niet veel fuel bij gekomen.


Ik was vergeten om tussendoor nog foto's te maken omdat ik aan het haasten was. Na school ging ik even naar huis met de trein om werkkleding te halen en daarna ging ik lopend naar werk, dat is een kwartiertje lopen. Ik heb een paar uur gewerkt en wat doe ik op werk? Veel lopen! Na werk heb ik ook naar huis gelopen. Thuis had ik uitgerust en gegeten. Deze foto was gemaakt voor het slapen en zo te zien had ik wel veel bewogen vandaag! Ik heb mijn goal behaald :)

NikeFuel

Hours Won

Calories
Steps
Ik heb vandaag dus veel bewogen, ik heb mijn doel bijna verdubbeld! Wat ik wel heb gemerkt tijdens het fitnessen is dat als ik been oefeningen doe, er geen nikefuel bijkomt. Dat is wel logisch, want de Nike Fuelband zit om mijn rechterpols en ik gebruik mijn armen niet als ik mijn benen train. Dat vind ik wel jammer eigenlijk, ik zou eigenlijk een band om beide polsen en om mijn enkels moeten hebben. Ik vind het wel echt handig dat ik het heb, dit motiveert mij om meer te bewegen. Als ik mijn doel niet heb behaald, dan heb ik ook echt het gevoel dat ik heb gefaald. 

Ik zou zeggen, als je het leuk vindt om je beweging bij te houden en motivatie zoekt om meer te bewegen, dan raad ik je Nike+ Fuelband aan. 

Lots of love,
Luisa Marie


No comments :

Post a Comment